قیمت سکه در بازار

قیمت دقیق و بروز سکه

قیمت سکه در بازار

قیمت دقیق و بروز سکه

اعلام نرخ سکه و طلا

  • ۰
  • ۰

بادام زمینی حاوی مواد مغذی است که آجیل فروشی شاهین شهر به فواید خاصی  برای ورزشکاران کمک می کند (پروتئین، سلنیوم، منگنز، منیزیم، فسفر و غیره). اول از همه، این دانه های روغنی به دلیل داشتن پروتئین به حفظ و ساخت توده عضلانی کمک می کند که برای افرادی که بدنسازی می کنند مفید است. در مرحله بعد، آنتی اکسیدان های موجود در بادام زمینی به مبارزه با آسیب های مضر ناشی از استرس اکسیداتیو در ریکاوری عضلات کمک می کند. در واقع، استرس اکسیداتیو منجر به آسیب اکسیداتیو به سلول ها می شود و در نتیجه باعث التهاب مزمن می شود. این نواحی ملتهب مانع از ریکاوری عضلانی می شوند و باعث بروز گرفتگی، درد عضلانی و آسیب می شوند. در نهایت، بادام زمینی حاوی سطوح جالبی از منیزیم و پروتئین است که انقباض عضلانی و انتقال عصبی را در حین ورزش بهینه می کند.

توصیه های متخصص تغذیه:

بادام زمینی را تنها منبع پروتئین در نظر نگیرید. مکمل دریافت پروتئین بادام زمینی برای بهینه سازی فواید آن برای ورزشکاران ضروری است. دومی در ترئونین، لیزین و متیونین محدود است. بنابراین لازم است غذاهای غنی از ترئونین (گوشت، تخم مرغ، هویج، موز)، لیزین (محصولات لبنی، سویا، کلم ترش، میسو) و متیونین (آجیل، تخم مرغ، دانه کنجد) تهیه شود.

یک مشت بادام زمینی در روز (حدود 30 گرم) به عنوان میان وعده در روز فعالیت یا در زندگی روزمره مصرف کنید.

یک استراتژی تغذیه قبل از ورزش، در طول ورزش و بعد از ورزش برای بهینه سازی فواید بادام زمینی بر عملکرد ورزشی ضروری است. بادام زمینی در واقع به عنوان یک میان وعده در زندگی روزمره برای حمایت از دریافت مواد مغذی روزانه استفاده می شود، اما معمولاً به عنوان یک میان وعده قبل از ورزش (به جای نوار غلات، خمیر میوه) انتخابی نیست. آنها هنوز هم می توانند به عنوان میان وعده بعد از تمرین در طول یک وعده غذایی کامل حاوی یک منبع پروتئین و یک منبع کربوهیدرات مصرف شوند. در واقع، توصیه می شود پس از ورزش 20 گرم پروتئین و 60 تا 80 گرم کربوهیدرات تهیه کنید.

بادام زمینی را بیش از حد مصرف نکنید زیرا باعث ایجاد نفخ در حین ورزش می شود. ترکیب غذایی آنها جالب است، اما یک مشت برای بهره مندی از فواید آنها کافی است.

ورزشکاران دوست دارند بادام زمینی را به شکل کره بادام زمینی مصرف کنند، اما به دلیل مخلوط کردن و برشته کردن، فیبر، ویتامین B9 و ویتامین C خود را از دست می دهند. با این حال، آنها محتوای بسیار جالبی از پروتئین ها، آنتی اکسیدان ها و فیتواسترول ها را حفظ می کنند، که اجازه می دهد کره بادام زمینی را به سایر اسپری های تجاری برای صبحانه یا میان وعده ترجیح دهند.

برای کمک به بهبود سطح کلسترول

بادام زمینی به دلیل محتوای چربی تک غیر اشباع و چند غیراشباع و همچنین فیبر، فیتوسترول و آنتی اکسیدان ها می تواند به کاهش سطح کلسترول خون کمک کند. به طور کلی، فیبر جذب روده ای مواد مغذی را محدود می کند. این باعث کاهش دریافت انرژی به بدن و در نتیجه تولید کلسترول توسط بدن دوم می شود. از طرف دیگر فیتواسترول ها ترکیباتی هستند که سطح کلسترول خون را کاهش می دهند. در واقع، فیتواسترول ها ساختاری بسیار نزدیک به کلسترول دارند که به آنها اجازه می دهد تا جذب روده ای کلسترول را با رقابت کاهش دهند. علاوه بر این، کلسترول به سرعت در خون اکسید می شود. پس از اکسید شدن، دومی روی دیواره رگ های خونی رسوب می کند و پلاک های آتروما را تشکیل می دهد (مشکلات قلبی عروقی را افزایش می دهد). بنابراین آنتی اکسیدان های موجود در بادام زمینی برای کند کردن اکسیداسیون کلسترول در خون و محدود کردن رسوب آن بر روی دیواره رگ های خونی بسیار مفید هستند.

مطالعات نشان داده اند که مصرف منظم بادام زمینی به کاهش سطح کلسترول بد LDL (لیپوپروتئین با چگالی کم) در افراد مبتلا به دیس لیپیدمی کمک کرده است. دیس لیپیدمی اختلالی است که با اختلال در سطح کلسترول خون (تری گلیسیرید اضافی، کلسترول LDL اضافی و غیره) مشخص می شود. بنابراین، نتایج به ما این امکان را می دهد که بگوییم بادام زمینی می تواند در موارد خاص اثرات هیپوکلسترولمیک داشته باشد.

  • ۰۲/۰۲/۱۸
  • مسعود مممم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی