قیمت سکه در بازار

قیمت دقیق و بروز سکه

قیمت سکه در بازار

قیمت دقیق و بروز سکه

اعلام نرخ سکه و طلا

  • ۰
  • ۰

 

اساساً از طریق پرتوهای خورشید. اینها خرید اینورتر ال اس از فوتون‌هایی تشکیل شده‌اند که به سلول‌های فتوولتائیک صفحه می‌رسند و یک میدان الکتریکی بین آن‌ها و در نتیجه یک مدار الکتریکی ایجاد می‌کنند. هر چه نور شدیدتر باشد جریان الکتریسیته بیشتر می شود.

سلول های فتوولتائیک وظیفه تبدیل نور خورشید به الکتریسیته را به صورت جریان مستقیم و با درجه بندی بین 380 تا 800 ولت بر عهده دارند. نتیجه به دست آمده را می توان با استفاده از یک اینورتر بهبود بخشید که وظیفه تبدیل این انرژی به جریان متناوب را بر عهده دارد، چیزی که ما در خانه های خود استفاده می کنیم.

در نهایت، این جریان متناوب از یک کنتور می گذرد که آن را کمیت می کند و به شبکه برق عمومی می رساند.

فتوولتائیک های خورشیدی ارزان ترین منبع انرژی الکتریکی در جهان خواهند بود.
قدرت هیدرولیک
به گفته ناسا، در یکی از مطالعات خود مشخص شد که منشا حیات می تواند در برق تولید شده به طور طبیعی در بستر دریا در 4000 میلیون سال پیش باشد. آب و حرکت هر دو منبع حیات و بنابراین منبع انرژی هستند.

در زمان های قدیم، انسان از جریان رودخانه برای حرکت آسیاب های بزرگ استفاده می کرد. تکامل آسیاب ها منجر به نیروگاه های برق آبی شد. در واقع، بهره برداری از سد باعث مسدود شدن رودخانه با دیوار بتنی و سیلابی شدن اطراف محوطه و ایجاد دریاچه مصنوعی می شود. آب، به عنوان نیروی طبیعت، حتی اگر حفظ شود، پتانسیل انرژی عظیمی را در خود دارد.

سیل حاصل از این انسداد در صورت استفاده از نیروی گرانش می تواند به انرژی جنبشی (انرژی یک جسم متحرک) تبدیل شود. درک این موضوع بسیار ساده است: آب از طریق یک سری لوله های بزرگ به نام لوله های تحت فشار به پایین سقوط می کند. به این ترتیب پروانه‌های توربین‌هایی که به‌صورت استراتژیک قرار گرفته‌اند، برای دریافت حرکت آن سقوط، با سرعت بالا می‌چرخند.

یک طعمه می تواند از انرژی مکانیکی خود تغذیه کند.

 

انرژی جزر و مد


نیروی جزر و مدی گونه ای از توان هیدرولیک است که چندان شناخته شده نیست.

این سیستم از حرکت عمودی آب دریا استفاده می کند که توسط نیروی گرانشی که ماه و خورشید بر آن وارد می شود ایجاد می شود. جزر و مد جزر و مد انرژی جزر و مدی تولید می کند.

در حال حاضر سه نوع انرژی جزر و مدی وجود دارد:

سدهای جزر و مدی: در دهانه رودخانه ها ساخته می شوند و کاملاً شبیه سدهای برق آبی هستند.
تفاوت ارتفاع بین جزر و مد بالا و جزر و مد برای تولید انرژی پتانسیلی که با حرکت به وجود می آید استفاده می شود. اگرچه آنها مقادیر زیادی انرژی تولید می کنند، اما هزینه زیادی برای ساخت و نگهداری دارند.
مولد جریان جزر و مدی: در این حالت، جریان ها متوالی از توربین های محوری، مشابه آسیاب های بادی، که انرژی مکانیکی تولید می کنند، می چرخند. این ساده ترین، ارزان ترین روش است و کمترین تأثیر را بر طبیعت دارد. با عدم نیاز به ساخت سد، اکوسیستم دریایی را تغییر نمی دهد.

  • ۰۱/۰۸/۱۲
  • مسعود مممم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی